Hieronder enkele ervaringen van mensen m.b.t. EmotieCoaching:

Ik kwam bij jou vanwege onrust in mijn hoofd na een mentaal moeilijk jaar met heel veel twijfel en onzekerheid over mezelf. Tijdens de 1e sessie had je al een goede snaar geraakt. De tekening die je bij je uitleg maakte hangt nog steeds op mijn koelkast en herinnert me er elke keer als ik langsloop aan dat ik een keuze heb om wel of niet om met mijn gedachtes mee te gaan. Dat heeft mij heel erg geholpen en helpt mij nog steeds. Het feit dat ik mij daar nu bewust van ben heeft voor mij zo veel inzicht en rust gegeven.

Daarnaast de meditatie/mindfullness oefeningen die je mij hebt meegegeven gebruik ik nog steeds. Ook al gebeurt het me nog zeker dat ik af en toe toch nog in die onrust beland maar het gaat al zo veel beter, omdat ik mij daar nu bewust van ben en er dan iets mee kan. En dat met maar 3 sessies. Dank je wel nogmaals!

Groetjes I.

Ik heb de EmotieCoach sessie als heel prettig ervaren. Ik voelde me direct op mijn gemak. Ik merkte dat je goed naar mij luisterde en je de juiste vragen aan mij stelde.

Daardoor kon ik ”dieper” bij het gevoel komen wat erop dat moment bij mij speelde.

Door mij een ”handvat” aan te reiken ontstond er voor mij een mogelijk om het onderwerp van het gesprek klein te houden.

Dit ”handvat” kan ik zéker nu en in de toekomst hanteren zodat ik bepaalde situaties ”luchtiger” tegemoet kan gaan.

Nogmaals dank daarvoor en een lieve groet van M.

De ontvangstruimte is erg plezierig. Een mooie open ruimte met een fijne ‘praatplek’. Na binnenkomst kreeg ik een kopje thee wat een welkom gevoel geeft.

De directe aanleiding om met je te willen praten was dat ik even geleden overspoeld was geraakt door stress en paniek.

Je vroeg me dit heel precies te omschrijven en raadde me aan in het vervolg tijdens de oefening heel bewust te blijven van mijn ademhaling en de ‘leiding’ te houden. Vervolgens gingen we dit meteen oefenen. Dat vond ik heel goed en prettig. Tijdens deze oefening lukte het mij om de aandacht bij mijzelf te houden.

Hierna spraken we over mijn angst om na lange tijd weer met de trein te gaan reizen. Ook hier speelt de angst om overspoeld te raken.

Ook hier oefenden we meteen het zitten op de zitbotten en de voeten stevig op de grond.

Deze directe fysieke aanpak werkt bij mij goed. Ik heb de neiging veel te praten over mijn klachten. Door meteen te gaan oefenen ga ik uit mijn hoofd en kom ik in mijn lichaam.

Je bent heel vriendelijk en luistert goed waardoor het echt ging waar over het voor mij gaan moest.

Liefs, F.

Ik heb in het verleden hulp gevraagd en gekregen bij het krijgen van inzicht in waar ik in mijn leven tegen aan loop. Ik dacht dat de puzzel compleet was maar dat bleek tijdens ons gesprek niet zo te zijn. Je hebt me geholpen het laatste puzzelstukje te vinden (en inmiddels ook in te passen).

Door jou heb ik inzicht gekregen in het feit waarom ik zo krampachtig vast hield en hoe het anders kan en moet en ook om anders te kijken naar de (mogelijke) gevolgen.

Ik heb bij jou een andere manier van vragen stellen ervaren.

Je dwong me (zonder dwang overigens) na te denken of het antwoord wel juist en compleet was.

De “ui” werd als het ware afgepeld tot de kern.

Hartelijk dank hiervoor. M.

Ik ben me door ons gesprek sneller bewust van bepaalde gedachten /overtuigingen en het lijkt me makkelijker te lukken om die te herkennen en te laten gaan. Heb in de afgelopen weken veel inzichten gekregen en het gaat nu veel beter met mij.

Het was fijn om met je te praten. Ik heb het gevoel dat je mensen echt “ziet”.  Je luistert goed. Bedankt!

Groetjes, F.